..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia



    

   Statystyki
 Raport Specjalny - Ogre Kingdoms - 2004-09-10 09:16:18
Oto pracowicie zebrane informacje na temat powstającej właśnie, nowej armii do Warhammer’a Fantasy Battles- Ogre Kingdoms. Enjoy!

Część informacji pochodzi od Phil’a Kelly’ego, który udzielał się na Gamesday w Chicago, reszta została wygrzebana z odmętów sieci...

- Projekt Ogre Kingdoms jest pierwszym etapem planu rozwoju fabuły i zasad świata WFB. Na razie nie ma konkretnych planów dotyczących dodatków np. o Kitaju czy Nipponie, jednak twórcy WFB entuzjastycznie odnoszą się do możliwości i perspektyw, jakie daje im ta dotychczas niewykorzystana część universum Warhammera, zarówno pod względem wydawania nowych armii, jak i pisania historii.
- Królestwa Ogrów to dość prymitywna kultura najemników. W zamierzchłych czasach, Królestwa graniczyły bezpośrednio z cesarstwem Kitaju. Kitajczycy jednak boleśnie odczuwali takie sąsiedztwo i w końcu spuścili na ogry kawał spaczenia, podobny do tego, który zniszczył Mordheim. Zmiótł on z powierzchni ziemi 2/3 ówczesnych terenów Królestw. Byt, który zamieszkuje ten kawał spaczenia został nazwany przez ogry Paszczą(Ang: Maw) i jest tym, czego te istoty najbardziej się obawiają, jednocześnie zaś czczą jako swoje bóstwo.
- Ogry nie są tworami Chaosu. Ogry nie są zielonoskórymi(Aczkolwiek służebne Gnoblary i owszem). W wielkim starciu dobra i zła ogry są neutralne.
- Dużo jednostek ogrów to najemnicy, można więc będzie wynająć je jako „Psy Wojny” do swoje armii.
- Pudełkowy regiment ogrów ma zawierać 6 Ogre Bulls(Jednostka podstawowa ogrów), 4 Leadbelchers(Ogr ze skrzyżowaniem armaty z garłaczem) i 4 Ironguts(Elitarna piechota)
- Jak już wspomniałem wyżej Ogre Bulls to jednostka podstawowa. Zamiast muzykanta posiadają oni Krzykacza, czyli po prostu ogra, który drze ryja głośniej od innych, zagrzewając kompanów do boju. Kapitalne!
- Aby zrównoważyć niezwykłą siłę i wytrzymałość ogrów, nie będą oni w walce wręcz dostawać bonusów za ilość szeregów. Tak więc aby wygrać, będą musieli zabić naprawdę sporo przeciwników.
- Jeśli jednostka ogrów w pancerzach będzie szarżować z więcej niż 6”, każdy ogr zada przeciwnikom dodatkową ranę o sile równej swojej.(Czyli bodajże 5. Ała!)
- Ogry będą miały swoją firmową broń, w postaci maczug.(Tak jak orki swoje tasaki do mięsa :P) -1 do save’a dla przeciwnika.
- Wspomniani wcześniej Ironguts to elitarne,(Czyli największe i najbardziej żarłoczne) ogry, uzbrojone w broń dwuręczną i ciężkie pancerze. Zwykle stanowią ochronę Tyrana(lorda).
- Leadbelchers to ogry, które targają wredne połączenie armaty z garłaczem, do którego pakują wszystko co nawinie się w pobliżu. Dane techniczne: Zasięg: 12”, ilość obrażeń określa kość artyleryjska, -2 do save’a.
- Tyran ogrów to dowódca armii. Mają być dostępne co najmniej trzy wzory. Figurki metalowe.
- Maneaters(Pożeracze ludzi... Urocze ;-)) to doświadczone ogry, które jako najemnicy przewędrowały kawał świata. Dane techniczne: Rare. Stubborn. 4 ataki z siłą 5. 80 punktów za sztukę. Figurki metalowe.
- Butchers(Rzeźnicy? Rozpruwacze?) to ogrzy odpowiednik imperialnego Warrior Priest’a. Ich rola polega na zjadaniu różnych rzeczy, w zamian za co Paszcza wspomaga ich oddział. I tak po zjedzeniu kamienia(A co, twardzi są ^_-) otaczające ich ogry dostają +1 do wytrzymałości i Stubborn. Po zjedzeniu mięsa kamiennego trolla(Nie mówiłem?) odporność na magię 2 i regenerację, itd. itd. Jednak spożywanie takich „przysmaków” może też się dla nich źle skończyć, więc ich miscast nie jest zbyt przyjemny...
- Scrap launcha to katapulta, ciągnięta przez małego Rhinox’a(Potworek ma na oko ze 3 metry w kłębie), która strzela wszystkim co popadnie: kawałkami pancerzy, kamieniami, zniszczoną bronią, gnoblars’ami, czymkolwiek... Technikalia: Guess Range, duży znacznik, Killing Blow ability, rydwan, Ld 5.
- Yhetees. Są to potworki przypominające trochę trolle, powstałe w wyniku zbyt bliskiego kontaktu niektórych ogrów z meteorytem. Używają swojego mroźnego oddechu, by zwiększyć skuteczność swojej broni. Ruch: 7”, ignorują trudny teren, atak liczony jako magiczny.
- Gorgers. Pochodna ogra, żyjąca w systemie tuneli pod Królestwami. W walce to podobno skrzyżowanie ogra z żarłaczem białym...(Tak, owszem, chodzi mi o rekina)
- Slave Giants. Ogry polują na giganty dla przyjemności i prestiżu, by potem trzymać je na łańcuchu w swoich pałacach. Podobno mają być mniej głupie od swoich orkowych i chaosowatych odpowiedników.
- Skrag the Slaughterer to bohater specjalny. Szaman, który po pobycie w tunelach Gorgers zamiast łapek ma sympatyczne, metalowe haki, a jego siła wzrasta w miarę jak zabija kolejnych przeciwników.
- Greasus Goldtooth to drugi z bohaterów specjalnych, tyran. Twardziel, który pewnego razu dał się zeżreć smokowi, bo łatwiej mu było zabić go od środka... Przy okazji podobno najbardziej dziana osoba w Starym Świecie, która ma z tej okazji zasadę specjalną, pozwalającą przekupywać i zastraszać jednostki przeciwnika.
- Gnoblar. Jest to odmiana zielonoskórych, odznaczająca się wielkimi nosami, pełniąca u ogrów rolę służby/żarcia. Dają różne bonusy swoim panom.

I słówko na zakończenie.
Armia ukaże się na początku roku 2005. Podstawowy ogr ma kosztować 35 punktów, a przeciętna armia zawierać 20-30 figurek. Jako że większość jednostek ma być plastikowa, armia może być całkiem przystępna cenowo...
Xeloss


komentarz[24] |
>RÓŻNE

Systemy RPG

Klanarchia  - Fantasy Horror RPG

Konwenty

Konkursy

Fallout


Konwenty
Nadchodzace
21-22.IV, Lublin
27.IV-30.IV, Kraków
7.VI-10.VI, Srebrna Góra
6-9.VII, Gdańsk
13-18.VII, Stargard
10-12.VIII, Racibórz
11-12.VIII , Kraków
30.VIII-2.IX, Warszawa

   ShoutBox
Bloguja Elcards Top 10




ZAŁÓŻ BLOGA
ZAGRAJ W ELCARDS
 
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

 
Strona wygenerowana w 0.023578 sek. pg: